6 Ιουλ 2016

Η Ρωσία απέσυρε το ενδιαφέρον της για TΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΛΘ και λιμάνι Αλεξανδρούπολης λόγω "μπλόκου" από τους δανειστές

ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΤΑ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ 
 του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου 
    «Κόκκινο» άναψε το ΤΑΙΠΕΔ στους Ρώσους για την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» αν και προσέφεραν τριπλάσια χρήματα από τους Ιταλούς με αποτέλεσμα oι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι να αποσύρουν την προσφορά τους από την δεύτερη φάση του διαγωνισμού. 
      «Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι αποφάσισαν να μην αγοράσουν τους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους» είπε ελληνική πηγή στο RIA Novosti. 
     Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2016 και η πρώτη φάση του ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016. 
     Βάσει των όσων έχει δηλώσει το ΤΑΙΠΕΔ οι ενδιαφερόμενοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν: 
  -Open Joint-Stock Company «Russian Railways» 
   -ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών Ακινήτων Κατασκευών 
   και κάποια ιταλική με τον τίτλο Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A... 
        Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών λήγει σήμερα, Τετάρτη 6 Ιουλίου. 
      Κατά τ'άλλα οι Ευρωπαίοι δανειστές «κόπτονται» για το να μπορέσει η Ελλάδα μέσω ιδιωτικοποιήσεων να αποπληρώσει τα χρέη της. 
        Να σημειώσουμε ένα χαρακτηριστικό στοιχείο, ότι βάσει του ρωσικού νόμου, μια κρατική εταιρεία για να αγοράσει εταιρεία αλλοδαπής χώρας πρέπει να έχει στην διάθεσή της τον τελευταίο εξαμηνιαίο ισολογισμό της εταιρείας αυτής και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις της της ρωσικής πλευράς δεν δόθηκε ποτέ. 
         Η ρωσική εταιρεία επιθυμούσε την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να δημιουργηθεί ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και την Ασία με την Ευρώπη. 
       Ταυτόχρονα ήθελαν να αποκτήσουν λιμενική εγκατάσταση που θα τους δίνει πρόσβαση στη Μεσόγειο. Επισήμως έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση του 67% του ΟΛΘ, ενώ τα μάτια τους έχουν στραμμένα και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι Ρώσοι, βρίσκοντας διέξοδο στη Μεσόγειο, με χρήση συνδυασμένων μεταφορών ήθελαν να παρακάμπτουν τη διέλευση του Βοσπόρου. 
     Τώρα απέσυραν την υποψηφιότητά τους και από τα δύο λιμάνια.