5 Απρ 2015

Μήνυση κατά του Δημάρχου Αχαρνών Ιωάννη Κασσαβού καί κατά παντός υπευθύνου

ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΥΡΙΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ 
   ΕΓΚΛΗΣΗ  
  Θεοδώρας Κυριακοπούλου του Νικολάου και της Μαρίας κατοίκου Θρακομακεδόνων, Οδός Μεγάλου Αλεξάνδρου 49, τηλ. 2102432983 
   ΚΑΤΑ Α) του Δημάρχου Αχαρνών Ιωάννη Κασσαβού του Κωνσταντίνου, κάτ. Αχαρνών, Φιλαδελφείας 87 και 
   Β) κατά παντός υπευθύνου 
   Αιτούμαι τη νόμιμη τιμωρία του Δημάρχου Αχαρνών Ιωάννη Κασσαβού του Κωνσταντίνου και παντός υπευθύνου για παράβαση καθήκοντος η οποία διαπράττεται με περισσότερες από μία πράξεις το Μάρτιο του 2015. 
   Ιστορικό 
     Είμαι μέλος της Φιλοζωικής Θρακομακεδόνων Μέριμνα και φροντίζω αρκετά ζώα στην περιοχή μου. Με λύπη διαπιστώνω ότι ενώ ο νόμος προβλέπει οι δήμοι να διαχειρίζονται τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, αρκετοί δήμοι είτε δεν έχουν κανένα πρόγραμμα στειρώσεων, περίθαλψης, όπως προβλέπεται από τους νόμους 4039/2012, 4235/2014 είτε έχουν ελλιπή προγράμματα τα οποία συχνά διακόπτονται, είτε δε φροντίζουν για τη διαχείριση των αδέσποτων γατιών τα οποία είναι επίσης ζώα συντροφιάς. 
     Η παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση σε ότι αφορά το θέμα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς δε συνάδει με τα συναλλακτικά ήθη, υποβιβάζει δραματικά το βιοτικό μας επίπεδο, μειώνει εξευτελιστικά την εικόνα της χώρας μας διεθνώς, δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, και αποτελεί πληγή για τις οικονομικές συνέπειες στους φιλόζωους πολίτες αλλά και εν γένει στους δήμους. 
     Στο Δήμο μας o οποίος είναι από τους γεωγραφικά μεγαλύτερους στη χώρα δεν υπάρχει καταφύγιο για τα αδέσποτα ζώα όπως προβλέπει ο νόμος. Έχει ένα άκρως ελλιπές πρόγραμμα με το ΔΙΚΕΠΑΖ το οποίο υποτίθεται ότι στέλνει ένα συνεργείο μέχρι 2 φορές την εβδομάδα (σε ετήσια βάση ο μέσος όρος είναι μικρότερος από 2 φορές). Τον Αύγουστο δε γίνονται καθόλου στειρώσεις ενώ για ένα μεγάλο διάστημα πριν τον Αύγουστο και πριν και μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα η περισυλλογή επίσης παγώνει ενόψει των αργιών. Επίσης για κάποια άλλα διαστήματα οι περισυλλογές παγώνουν λόγω αρρωστιών μέσα στο ΔΙΚΕΠΑΖ. Το όχημα του ΔΙΚΕΠΑΖ διαθέτει 5 κλουβιά στα οποία τοποθετούνται στο ίδιο δρομολόγιο συνήθως σκύλοι και από άλλους κοντινούς δήμους. Σύμφωνα με δικούς μου υπολογισμούς μέσα στο έτος το πρόγραμμα αυτό περισυλλέγει περίπου 250 ζώα ετησίως κάτι που αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό ανάμεσα στις χιλιάδες των αδέσποτων που περιφέρονται στο δήμο. Το νούμερο αυτό είναι εξευτελιστικό λαμβάνοντας υπόψη ότι εθελοντές κτηνίατροι του εξωτερικού που επισκέπτονται κατά καιρούς την Ελλάδα για να προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους στειρώνουν πολύ περισσότερα ζώα μέσα σε λίγες μόνο μέρες! 
     Από ότι έχω ενημερωθεί από φιλοζωικούς κύκλους, το ΔΙΚΕΠΑΖ συνεργάζεται με περισσότερους δήμους από όσους του επιτρέπεται για τις υποδομές που έχει. Κατά τη δική μου αντίληψη αυτό αποτελεί σκάνδαλο διότι έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα να χρεώνει περισσότερα το κράτος ενώ προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες. Από ότι έχω ακούσει οι χρεώσεις των κτηνιατρικών υπηρεσιών του ΔΙΚΕΠΑΖ αποτελούν πρωτοφανές φαινόμενο στα χρονικά των θεωριών μικρο και μάκρο οικονομίας και γίνονται με τον εξής ανορθόδοξο τρόπο: Το ΔΙΚΕΠΑΖ δε χρεώνει τις υπηρεσίες που παρέχει, όπως κάνουν όλοι οι κτηνίατροι που κάνουν συμβάσεις με δήμους, αλλά χρεώνει κάθε δήμο (από ότι έχω ακούσει) 0,57 ευρώ ανά κάτοικο! Σύμφωνα με απογραφή του 2011 ο πληθυσμός του Δήμου μας ανήλθε σε 106.943 κατοίκους. Σύμφωνα με δικούς μου υπολογισμούς το ΔΙΚΕΠΑΖ πληρώνεται για το δήμο μας περίπου 60.000 ευρώ το χρόνο ήτοι περίπου 250 ευρώ ανά σκυλί, ποσό υπερβολικό σε σχέση με τις προσφορές που δίνουν ιδιώτες κτηνίατροι για προγράμματα δήμων. Κάποια μάρτυράς μου ανέφερε ότι το ποσό ανέρχεται στα 80.000 ευρώ. Όσο περισσότερους δήμους συλλέγει το ΔΙΚΕΠΑΖ στο χαρτοφυλάκιό του τόσο αυξάνονται τα έσοδά του βάσει κατοίκων. Με κάθε νέο δήμο τα έσοδα του ΔΙΚΕΠΑΖ αυξάνονται τη στιγμή που δεν επενδύονται αυτά τα χρήματα ούτε σε περισσότερες εγκαταστάσεις, ούτε σε περισσότερα οχήματα περισυλλογής, ούτε σε αύξηση του προσωπικού. Πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιο του ΔΙΚΕΠΑΖ προστέθηκε και ο Δήμος Αθηναίων κάτι που σημαίνει ότι μειώνονται περεταίρω τα περιθώρια εξυπηρέτησης του δικού μας δήμου. Κατά τη δική μου αντίληψη ως οικονομολόγος και πιστοποιημένη αναλύτρια με πολυετή εμπειρία σε αναλύσεις πλήθους κλάδων, θεωρώ ότι η τάση αυτή του ΔΙΚΕΠΑΖ να ενσωματώνει στο χαρτοφυλάκιό του περισσότερους δήμους από αυτούς που μπορεί να εξυπηρετήσει είναι άμεσο αντίκτυπο της αλλαγής του νόμου σχετικά με τις θεραπείες-ευθανασίες καλαζαρικών σκυλιών. Όσο περισσότερα χρήματα και υπηρεσίες διατίθενται για εξετάσεις και θεραπείες λεισμανίωσης, υπό την παρούσα οικονομική συγκυρία, τόσο λιγότερες στειρώσεις γίνονται και τόσο αυξάνει η υπερπαραγωγή αδέσποτων υγειών αλλά και εν γένει φορέων λεισμανίασης! Βέβαια, ουδείς δήμος ενδιαφέρεται για το απλό αυτό συμπέρασμα τη στιγμή που βλέπουμε ότι υπάρχουν εκλεγμένοι από το λαό «υπεύθυνοι» που δε γνωρίζουν και δεν ενδιαφέρονται να μάθουν ούτε καν τί σύμβαση έχουν υπογράψει με το ΔΙΚΕΠΑΖ. 
      Σημειωτέων πως, όπως με έχει ενημερώσει τηλεφωνικώς η κυρία Κατερίνα Μαρίνη, υπάλληλος του δήμου, το ΔΙΚΕΠΑΖ συχνά αρνείται να της δώσει τις καρτέλες των ζώων με αποτέλεσμα να γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η καταμέτρηση και κοστολόγηση των περιστατικών στο δήμο. Η πρόεδρος της φιλοζωικής κυρία Οικονομίδου έπεσε από τα σύννεφα όταν έμαθε σε πρόσφατη συνάντησή της με στελέχη του δήμου ότι δε γνωρίζουν τί έχει συμφωνήσει ο δήμος με το ΔΙΚΕΠΑΖ διότι ακόμα δεν έχουν κοιτάξει τί γράφει η σύμβαση που έχει υπογραφεί με το ΔΙΚΕΠΑΖ! 
        Το συνεργείο του ΔΙΚΕΠΑΖ που έρχεται στην περιοχή μας αποτελείται από έναν οδηγό και ένα άτομο το οποίο συνήθως κάνει μόνο καταγραφή του περιστατικού παραλαμβάνοντας το σκυλί. Δεν ελέγχεται από κτηνίατρο, ούτε εκπαιδεύεται, ούτε εποπτεύεται από το Δήμο όπως ορίζει ο νόμος με αποτέλεσμα το συνεργείο αυτό να είναι ΑΝΙΚΑΝΟ να αντεπεξέλθει σε 90% των περιστατικών. Πρόσφατα το συνεργείο, ενώ είχε εντολή από τον προϊστάμενό τους να περισυλλέξει αδέσποτο σκύλο με Πάρκινσον το οποίο περιφερόταν στην περιοχή Μεσονύχι-Μπόσκιζα, και ενώ αδυνατούσε να εντοπίσει για πάνω από ένα μήνα, όταν το εντόπισα εγώ για να το παραλάβουν…. ήρθαν είδαν και απήλθαν!!!! Απεφάνθησαν, χωρίς την παρουσία κτηνιάτρου, ότι δε θα ωφεληθεί με κανένα τρόπο το σκυλί αν το παραλάβουν και έτσι αρνήθηκαν ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ να το παραλάβουν!!! Υπήρξαν άλλες φορές που το δεύτερο άτομο του συνεργείου ήρθε φορώντας τακούνι 5 πόντων προκαλώντας το γέλωτα σε όλους εμάς που πηγαίνουμε με αθλητική ενδυμασία στα δάση τους γκρεμούς και τα χιόνια για να αιχμαλωτίσουμε τα αδέσποτα προς στείρωση. Τα σκυλιά ως επί των πλείστων παραδίδονται μόνο εάν τα έχουμε πιάσει εμείς και τα παραλαμβάνουν από το σπίτι μας. Το συνεργείο αυτό δεν έχει την υποδομή να αιχμαλωτίσει φοβικά σκυλιά καθώς ούτε αφιερώνει χρόνο στην αιχμαλωσία των ζώων ούτε φέρνει ειδικά ηρεμιστικά φάρμακα για να ηρεμήσουν τα ζώα και να μπορέσουν να πιαστούν. Η δικαιολογία που μας προβάλουν για την ανυπαρξία των απαραίτητων αυτών ηρεμιστικών είναι «εμείς δεν είμαστε γιατροί, χάπια μπορεί να δώσει μόνο ο γιατρός». Χαρακτηριστικές είναι οι ατάκες οδηγών «σιγά μη βγω έξω να σφυρίξω για να έρθει ο σκύλος….άντε κάντε γρήγορα πιάστε το σκυλί για να φύγουμε έχουμε δουλειά….εάν δεν παραλάβεις το σκυλί (με λεισμανίαση, ωτίτιδα και επιληψία) δε θα σε ξαναεξυπηρετήσω». Ενώ πληρώνονται για αυτή τη δουλειά, αναγκαζόμαστε εμείς και αγοράζουμε από πετσοπ χάπια calmivet τα οποία κοστίζουν 10 ευρώ ανά κουτί, και κάποιες φορές ένα κουτί δε φτάνει για ένα σκυλί. Ο δήμος ο οποίος, επαναλαμβάνω, δεν ξέρει ούτε τί σύμβαση έχει με το ΔΙΚΕΠΑΖ, δεν κάνει κανέναν έλεγχο για την ανεπάρκεια του συνεργείου και την απουσία κτηνιάτρου κατά την παραλαβή, ούτε ενδιαφέρεται να υπάρχει ικανό συνεργείο με γιατρό για την αιχμαλωσία φοβικών σκυλιών. Παρά την πρόθεση πλήθους εθελοντών, ειδικής ομάδας απεγκλωβισμού, ακόμα και του ίδιου του Δασάρχη και ατόμων του δασαρχείου να βοηθήσουν στην αιχμαλωσία αδέσποτων στον Εθνικό δρυμό της Πάρνηθας με σκοπό τη στείρωσή και περίθαλψή τους, ο δήμος δεν έχει κάνει καμία ενέργεια που να έχει φέρει ως αποτέλεσμα έστω και μία στείρωση στην περιοχή του καζίνο. Μας δίνουν την εντύπωση ότι το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να στέλνουν φαξ να βάζουν υπογραφές και να πετάνε το μπαλάκι πάντα σε κάποιον άλλον. Σαν αποτέλεσμα στην Πάρνηθα, και όχι μόνο, τα περισσότερα θηλυκά σκυλιά ουδέποτε στειρώνονται και ουδέποτε εμβολιάζονται. Παρά την υπ’ αριθμ. 106894/29-11-2013 ενημέρωσή μου προς το δήμο για τη δολοφόνο ελαφιών αγέλη στη Μόλα, παρά το γεγονός ότι ο δήμος γνωρίζει ότι έχει μηνυθεί για παράβαση καθήκοντος στη διαχείριση αδεσπότων, στο καζίνο της Πάρνηθας δεν έχει στειρωθεί μέχρι και σήμερα ούτε ένα σκυλί και τα σκυλιά είναι σκελετωμένα σε άγρια κατάσταση τρώγονται μεταξύ τους όταν τους δίνουμε τροφή. Οι συνθήκες σε υψόμετρο άνω των 1100μ είναι πολικές το χειμώνα καθώς η αστυνομία κλείνει το δρόμο 15 χιλιόμετρα πιο κάτω στο τελεφερίκ και δε μας επιτρέπεται η πρόσβαση για σίτιση ούτε από το τελεφερίκ καθώς «δεν είμαστε πελάτες του καζίνο»! Υπάλληλοι του καζίνο μας έχουν πει ότι τους έχουν απαγορεύσει να ταΐζουν οι ίδιοι τα ζώα!!! Ενώ βομβαρδίζουμε με άπειρες εκκλήσεις το Δήμο, το Δικεπάζ δεν έχει στειρώσει ούτε μια σκύλα από εκεί. Ο δήμος όπως δεν τα στειρώνει έτσι και δεν τα ταίζει, με αποτέλεσμα εμείς οι φιλόζωοι να έχουμε εξαθλιωθεί προκειμένου να τα ταίσουμε. Έχω δει επιστήμονα πυρηνικό φυσικό που εργαζόταν στη ΝΑΣΑ να συλλέγει από κάδους απορριμάτων φαγητά από ταβέρνες προκειμένου να ταίσει τα αμέτρητα αδέσποτα έξω από το σπίτι του στην Πάρνηθα. Η λίστα με τις σκύλες του δήμου που δεν έχουν στειρωθεί είναι ατελείωτη και τα ανεμβολίαστα σκυλιά και γατιά είναι χιλιάδες. Η ανθρωπονόσος λεισμανίαση καλπάζει στο Δήμο μας λόγω του δάσους και λόγω της αδιαφορίας του δήμου και ο κίνδυνος μετάδοσης λύσσας από σκύλους και γάτες είναι άμεσος. To ΔΙΚΕΠΑΖ πληρώνεται από το δήμο όπως ανέφερα βάσει του πληθυσμού των δημοτών του. Αμφιβάλλω αν έχει μεριμνήσει ποτέ κάποιος ελεγκτής του Δήμου να κάνει κάποια μελέτη κάποια ανάλυση κάποια πρόταση για τη μεγιστοποίηση της χρησιμότητας του προγράμματος αδέσποτων. Ως οικονομολόγος έχω προτείνει σε Δημοτική Σύμβουλο να κάνουν τέτοια μελέτη αλλά η αίσθηση που έχω είναι ότι ο δήμος σε αυτά τα θέματα είναι ένα απέραντο μπάχαλο. Η υπάλληλος Κατερίνα Μαρίνη η οποία δέχεται τα αιτήματά μας τηλεφωνικώς είναι η μόνη στο δήμο που μας δείχνει ότι ενδιαφέρεται με την καρδιά της για να διορθωθεί η κατάσταση. Η κοπέλα καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για να πείσει τους ανωτέρους της ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ και να αλλάξουν το πρόγραμμα αλλά δυστυχώς τις αποφάσεις τις παίρνουν άλλοι! Κάποιος μου είπε τηλεφωνικώς ότι κάποιοι ανώτεροι της δεν ενδιαφέρονται και προσπαθούν να την εξαφανίσουν για να μη στέλνει επιστολές και να μη δείχνει προς τα έξω το πρόβλημα. Οι φήμες για την παραβατική συμπεριφορά ανίκανου και αναρμόδιου ατόμου το οποίο αποτελεί ντροπή για το δήμο μας επιβεβαιώθηκαν στη συνέχεια. Κατόπιν (προγενέστερης) εγκλήσεώς μου για το ίδιο θέμα δέχτηκα τηλεφωνικώς (σε κλήση η οποία ενημέρωσα από την έναρξή της ότι ηχογραφείται) τις θρασύτατες απειλές υψηλά υφιστάμενου ατόμου του δήμου το οποίο με απειλούσε ότι θα με μυνήσει για συκοφαντική δυσφήμιση στο πρόσωπό του γεγονός για το οποίο επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματος. Όταν ρώτησα το άτομο αυτό, αφού υπενθύμισα ότι η κλήση ηχογραφείται, γιατί το μόνο που κατάλαβε από τη μήνυση μου είναι οι απειλές που εκτόξευε και ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΣ, δηλαδή με την παρανομία του δήμου σχετικά με την ανυπαρξία του προγράμματος στειρώσεων για γάτες, μου απάντησε «εγώ δε μιλάω μαζί σου για αυτά μιλάω με την Οικονομίδου (πρόεδρος φιλοζωικής)». Απάντησα λοιπόν ότι επειδή η Οικονομίδου με ενημέρωσε ότι δε σκόπευαν να κάνουν πρόγραμμα για γάτες γι’ αυτό και την πρότεινα ως μάρτυρα στη μήνυση μου! Όταν δε η κυρία Οικονομίδου καθώς και η Ειρήνη Παπαδάκου και η Γεωργία Κατσίβελη μίλησαν ή συναντήθηκαν με το ίδιο άτομο εκφράζοντας τα παράπονά τους για την κατ’ εξακολούθηση παράβαση καθήκοντος του δήμου όπως την είχα περιγράψει, το άτομο αυτό δεν τους έδωσε (και πάλι) καμία λύση στα προβλήματα που εκτέθηκαν, μίλησε περιφρονητικά και με έντονους τόνους για το πρόσωπό μου και ύψωσε «τοίχος» κάνοντας τη συνεργασία ακόμα πιο αναποτελεσματική. 
         Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 4706/29-11-2013 επιστολή του Δασάρχη Πάρνηθος κύριου Ζιάζιαρη, έχουν σχηματιστεί επικίνδυνες αγέλες στον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας οι οποίες πραγματοποιούν επιθέσεις και σκοτώνουν ελάφια. Ο ίδιος επισημαίνει ότι είναι τόσο άγρια και επικίνδυνα για τα είδη της πανίδας όσο και για την ατομική ασφάλεια δασικών υπαλλήλων, τουριστών, ορειβατών ή ομάδων παιδιών (εκδρομές κλπ). Ο ίδιος αναφέρει ότι από τον Κανονισμό Λειτουργίας του Εθνικού Δρυμού απαγορεύεται η διακίνηση σκυλιών. Στην ίδια επιστολή αναφέρει «ο Δήμος Αχαρνών παρακαλείται για τις δικές του συντονισμένες ενέργειες στα πλαίσια του Νόμου (είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνδρομή) για την περισυλλογή και διαχείριση των αδέσποτων της Πάρνηθας». 
       Στην περιοχή μας υπάρχουν αλεπούδες και επειδή ποτέ δεν έχει μεριμνήσει ο δήμος να εμβολιάσει κατά της λύσσας ή να στειρώσει γάτες, τίθεται τεράστιο υγειονομικό ζήτημα. Οι πληθυσμοί σκυλιών και γατιών έχουν αυξηθεί δραματικά, οι σκύλοι γίνονται επιθετικοί επειδή πεινάνε, οι δηλητηριάσεις και οι κακοποιήσεις είναι καθημερινό φαινόμενο και έχουμε κουραστεί να χτυπάμε στου κουφού την πόρτα και να καταγγέλλουμε συμπολίτες μας για κακοποιήσεις ζώων. 
       Αν όλα τα σκυλιά είχαν στειρωθεί, αρσενικά και θηλυκά, ο αριθμός τους θα ήταν μικρότερος καθώς θα είχε σταματήσει ο πολλαπλασιασμός τους, θα ήταν χορτάτα, ήρεμα και δε θα δημιουργούσαν κανένα πρόβλημα ούτε θα δέχονταν επιθέσεις από βάναυσους πολίτες ούτε θα δηλητηριαζόντουσαν. Αν ήταν λιγότερα τα αδέσποτα θα υπήρχαν και λιγότερα περιστατικά τραυματισμένων και δηλητηριασμένων ζώων τα οποία επίσης, εκτός από την απερίγραπτη δυστυχία που βιώνουν, θα στοίχιζαν και λιγότερα χρήματα στην Εθνική μας Οικονομία και δε θα μπλόκαραν περεταίρω τη ροή στειρώσεων . Οι ηθικοί αυτουργοί σε όλα αυτά τα εγκλήματα πρέπει τιμωρηθούν! 
      Νομικό Πλαίσιο 
      Α. Νόμοι 4039/2012, 4235/2014 
     1. α) Ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο, που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους ζωοφιλίας ή συντροφιάς. 
   β) Αδέσποτο ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο συντροφιάς, το οποίο είτε δεν έχει κατοικία είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη, του κατόχου, του συνοδού ή του φύλακά του και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και τον έλεγχό τους. Οι κυνηγετικοί και σκύλοι φύλαξης ποιμνίων, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού, της εκπαίδευσής τους, της φύλαξης του ποίμνιου, της έρευνας και της διάσωσης, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα. 
      2. Απαγορεύεται ο βασανισμός, η κακοποίηση, η κακή και βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδους ζώου, καθώς και οποιαδήποτε πράξη βίας κατ’ αυτού, όπως ιδίως η δηλητηρίαση, το κρέμασμα, ο πνιγμός, το κάψιμο, η σύνθλιψη και ο ακρωτηριασμός. Η στείρωση του ζώου καθώς και κάθε άλλη κτηνιατρική πράξη με θεραπευτικό σκοπό, δεν θεωρείται ακρωτηριασμός. 
      3. Οι Δήμοι υποχρεούνται να μεριμνούν για την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς,. Η αρμοδιότητα αυτή μπορεί να ασκείται και από συνδέσμους Δήμων, καθώς και από φιλoζωικές ενώσεις και σωματεία, αφού προηγηθεί σχετική έγγραφη συμφωνία με τον αρμόδιο Δήμο, ο οποίος έχει τη συνολική εποπτεία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς εντός των διοικητικών του ορίων. Οι κατά τα ως άνω φιλοζωικές ενώσεις και σωματεία που εγκρίνονται από τον αρμόδιο Δήμο οφείλουν να διαθέτουν υποδομή, συνιστάμενη στην ύπαρξη κατάλληλων σχετικών εγκαταστάσεων ή οχημάτων μεταφοράς ζώων και ανθρώπινο δυναμικό με εμπειρία στο χειρισμό των ζώων. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται το είδος και ο αριθμός των εγκαταστάσεων και των οχημάτων, καθώς και η εμπειρία του ανθρώπινου δυναμικού, που πρέπει να διαθέτουν οι φιλοζωικές ενώσεις και τα σωματεία, για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτής της παραγράφου.» 
     Για την περισυλλογή των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, συγκροτούνται συνεργεία από άτομα κατάλληλα εκπαιδευμένα και έμπειρα στην αιχμαλωσία ζώων συντροφιάς. Τα συνεργεία αυτά ελέγχονται για το έργο τους, ως προς τις επιτρεπόμενες μεθόδους σύλληψης και αιχμαλωσίας των ζώων αυτών, από κτηνίατρο της αρμόδιας υπηρεσίας Κτηνιατρικής του Δήμου και, όπου αυτή δεν έχει συσταθεί, από κτηνίατρο του Τμήματος Κτηνιατρικής της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Η εποπτεία και ο έλεγχος πραγματοποιείται βάσει ανάλυσης κινδύνου. Τη μέριμνα για την εκπαίδευση των ατόμων αυτών έχει ο οικείος Δήμος.» 
     4. α) Τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, που περισυλλέγονται, οδηγούνται τμηματικά στα υπάρχοντα καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς, στα δημοτικά κτηνιατρεία ή, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, και σε ιδιωτικά κτηνιατρεία, που διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και μπορούν να φιλοξενήσουν προσωρινά και για εύλογο χρονικό διάστημα τα προς περίθαλψη ζώα, μέχρι την αποθεραπεία τους, υποβάλλονται σε κτηνιατρική εξέταση, στειρώνονται, σημαίνονται με ηλεκτρονική σήμανση ως αδέσποτα και καταγράφονται στη διαδικτυακή ηλεκτρονική βάση. 
    β) Αν διαπιστωθεί από την κτηνιατρική εξέταση ότι είναι τραυματισμένα ή πάσχουν από ιάσιμο νόσημα, υποβάλλονται στην κατάλληλη θεραπευτική αγωγή. 
     γ) Αν διαπιστωθεί από την κτηνιατρική εξέταση ότι είναι επικίνδυνα ζώα συντροφιάς ή ότι πάσχουν από ανίατη ασθένεια ή ότι είναι πλήρως ανίκανα να αυτοσυντηρηθούν λόγω γήρατος ή αναπηρίας και η διατήρησή τους στη ζωή είναι πρόδηλα αντίθετη με τους κανόνες ευζωίας τους και αρνηθούν τα φιλοζωικά σωματεία της περιοχής να αναλάβουν τη φροντίδα, εποπτεία και τη διαδικασία υιοθεσίας τους, υποβάλλονται σε ευθανασία.» 
     5. α) Σε κάθε Δήμο συγκροτείται με απόφαση του Δημάρχου πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς, τα δύο μέλη της οποίας ορίζονται από τα φιλοζωικά σωματεία και τις ενώσεις που λειτουργούν νόμιμα και που εδρεύουν στο Δήμο ή στην οικεία Περιφερειακή Ενότητα. Στην επιτροπή μετέχουν: 
      αα) Ένας (1) κτηνίατρος, που ορίζεται από τον οικείο Δήμο και ο οποίος είναι, κατά προτίμηση, ο υπεύθυνος του προγράμματος διαχείρισης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και ελλείψει αυτού άλλος ιδιώτης κτηνίατρος. 
     ββ) Ένας (1) εκπαιδευτής σκύλων, ο οποίος είναι μέλος νομίμως αναγνωρισμένου επαγγελματικού σωματείου εκπαιδευτών σκύλων και ελλείψει αυτού εκπρόσωπος του οικείου Δήμου. 
      γγ) Ένας (1) εκπρόσωπος, που ορίζεται από τον οικείο Δήμο, με τον αναπληρωτή του. Η επιτροπή αποφασίζει για την επικινδυνότητα ενός ζώου συντροφιάς, σύμφωνα με τον ορισμό της περίπτωσης στ΄ του άρθρου 1, όπως ισχύει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων. Οι Δήμοι, οι Περιφερειακές Ενότητες και οι Περιφέρειες δημιουργούν δίκτυο ενημέρωσης των πολιτών για τα ζώα που διατίθενται προς υιοθεσία. 
     β) Στην περίπτωση που υπάρχει διαφωνία για την επικινδυνότητα ενός αδέσποτου ζώου συντροφιάς ή για την αναγκαιότητα της πραγματοποίησης ευθανασίας σε αδέσποτο ζώο συντροφιάς, την οριστική απόφαση λαμβάνει ειδική επιστημονική επιτροπή που συγκροτείται σε κάθε Δήμο με απόφαση του Δημάρχου και αποτελείται από: 
     αα) έναν κτηνίατρο της κτηνιατρικής υπηρεσίας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας με τον αναπληρωτή του, ββ) έναν ιδιώτη κτηνίατρο που ασκεί νόμιμα το επάγγελμα στη Χώρα και δραστηριοποιείται στην περιοχή δικαιοδοσίας του Δήμου ή όμορου Δήμου με τον αναπληρωτή του, 
     γγ) έναν κτηνίατρο που ασκεί νόμιμα το επάγγελμα στη Χώρα και συνεργάζεται με το φιλοζωικό σωματείο που δραστηριοποιείται στην περιοχή δικαιοδοσίας του Δήμου ή όμορου Δήμου με τον αναπληρωτή του. 
      Σε περίπτωση επιθετικού ζώου ο Δήμος μπορεί να ζητήσει τη γνώμη εκπαιδευτή σκύλων, ο οποίος είναι μέλος νομίμως αναγνωρισμένου σωματείου εκπαιδευτών σκύλων.» 
      Σε όλους τους αδέσποτους σκύλους, ανεξάρτητα με την κλινική εικόνα, που είναι υπό την προστασία φιλοζωικών ενώσεων ή σωματείων ή Δήμων, αν οι σκύλοι βρίσκονται σε καταφύγια ζώων ή είναι ελεύθεροι, αντίστοιχα, επιβάλλεται ορολογική εξέταση για την ανίχνευση τίτλου αντισωμάτων κατά της Leishmania spp, κατά την πρώτη διαδικασία περισυλλογής τους και πριν από οποιαδήποτε άλλη ιατρική πράξη, όπως περίθαλψη ή στείρωση. 
        Εφόσον το αποτέλεσμα είναι θετικό: 
    α) Αν επιβεβαιωθεί από τον κτηνίατρο, με επιπλέον αιματολογικές εξετάσεις, η μη αναστρέψιμη πορεία της, λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες υγείας και ευζωίας των ζώων, καθώς και το δυνητικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, από την ύπαρξη φλεβοτόμων – μεταδοτών της Leishmania spp, υπόκεινται σε ευθανασία. 
      β) Αν, μετά από γνωμάτευση κτηνιάτρου, η κλινική εικόνα και οι αιματολογικές και παρασιτολογικές εξετάσεις επιτρέπουν τη θεραπεία, οι σκύλοι επιβάλλεται να κρατούνται σε κλειστό χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια της θεραπείας. Η θεραπεία ορίζεται από τον κτηνίατρο, σύμφωνα με τα προτεινόμενα θεραπευτικά πρωτόκολλα, με τη χρησιμοποίηση εγκεκριμένων φαρμακευτικών σκευασμάτων από τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων ή τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων. 
      Β. Παράβαση καθήκοντος 
        Κατά τη διάταξη του άρθρου 259 του ΠΚ "Υπάλληλος που με πρόθεση παραβαίνει τα καθήκοντα της υπηρεσίας του με σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος ή για να βλάψει το κράτος ή κάποιον άλλο τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, αν η πράξη αυτή δεν τιμωρείται με άλλη ποινική διάταξη". Από τη διάταξη αυτή προκύπτει ότι για να στοιχειοθετηθεί το έγκλημα της παράβασης καθήκοντος, δράστης του οποίου είναι υπάλληλος, κατά την έννοια του άρθρου 13α του ιδίου Κώδικα, απαιτούνται : α) παράβαση υπηρεσιακού καθήκοντος, το οποίο καθορίζεται με νόμο ή με διοικητική πράξη ή με ιδιαίτερες οδηγίες της προϊστάμενης αρχής, ή ενυπάρχει στη φύση της υπηρεσίας του υπαλλήλου, β) πρόθεση του δράστη, δηλαδή δόλος που περιέχει τη θέληση παραβάσεως του καθήκοντος της υπηρεσίας και γ) σκοπός να προσπορισθεί στον ίδιο το δράστη ή σε άλλον παράνομη υλική ή ηθική ωφέλεια ή να επέλθει βλάβη στο κράτος ή σε κρατικό οργανισμό ή σε κάποιον άλλον. 
        Το έννομο αγαθό που προστατεύει η διάταξη του άρθρου 259 του ΠΚ και προσβάλλεται από την αξιόποινη πράξη που προβλέπεται από αυτή είναι η λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών και των κρατικών οργανισμών αποκλειστικά προς το συμφέρον της πολιτείας και της κοινωνίας που έχουν ταχθεί να εξυπηρετούν οι υπάλληλοι με χρηστότητα και καθαρότητα. 
      Έτσι, αξιόποινη είναι η ελεγχόμενη πράξη (ενέργεια ή παράλειψη) του υπαλλήλου μόνον αν συνιστά (θετικά ή αποθετικά) έκφραση πολιτειακής βουλήσεως και άσκηση κρατικής εξουσίας μέσα στον κύκλο των δημοσίων υποθέσεων και όχι απλώς η παράβαση υποχρεώσεων, που ανάγονται και εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα των δημοσίων υπηρεσιών ή οργανισμών, όπως η εύρυθμη λειτουργία αυτών, η τήρηση της υπαλληλικής δεοντολογίας κλπ. 
      Ως υπάλληλος κατά το άρθρο 13α του ΠΚ νοείται κάθε πρόσωπο στο οποίο έχει ανατεθεί, έστω και προσωρινά, η άσκηση υπηρεσίας δημοσίου δικαίου. 
      Σκοπός παράνομης ωφέλειας ή βλάβης συντρέχει όταν ο δράστης επιδιώκει με την παράβαση των υπηρεσιακών του καθηκόντων να επιφέρει την παράνομη ωφέλεια ή τη βλάβη και συγχρόνως όταν η υπηρεσιακή παράβαση είναι αντικειμενικά πρόσφορη να οδηγήσει στην ωφέλεια ή τη βλάβη με τον συγκεκριμένο τρόπο που σχεδιάστηκε και τελέστηκε από το δράστη, ο οποίος πρέπει να γνωρίζει την εν λόγω προσφορότητα. Τέτοια προσφορότητα υπάρχει όταν η ωφέλεια ή η βλάβη που επιδιώκει ο δράστης μπορεί να πραγματωθεί μόνο με την παράβαση του συγκεκριμένου καθήκοντος ή και με την παράβαση αυτού. 
       Επειδή οι παραλείψεις των υπαλλήλων σε ότι αφορά τη διαχείριση αδεσπότων στους δήμους που αναφέρονται στην παρούσα, εν γνώσει τους προκαλεί βλάβη στην κοινωνία, στη δημόσια υγεία, στην εθνική μας οικονομία αλλά και δημιουργεί πρόσφορο έδαφος που αφενός αντιτίθεται σε κανόνες ευζωίας των αδέσποτων ζώων αφετέρου προκαλεί συχνές δηλητηριάσεις αλλά και βασανισμούς ζώων. 
       Επειδή υπάρχει περίπτωση κατά τη διενέργεια της προανάκρισης να αποδειχθεί ότι και άλλοι τέλεσαν αδικήματα. 
      ΓΙ’ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ 
       Ζητώ τη νόμιμη τιμωρία του Ιωάννη Κασσαβού και παντός υπευθύνου για τα αδικήματα που αναφέρονται στην παρούσα μήνυση. 
     Δηλώνω ότι παρίσταμαι ως πολιτική αγωγή για χρηματική ικανοποίηση, λόγω ηθικής βλάβης για το ποσό των 44 ευρώ με ρητή επιφύλαξη να αξιώσω την ικανοποίηση της ηθικής βλάβης στα πολιτικά δικαστήρια. 
     Μάρτυρες προτείνω τους 
   • Ευαγγελία Οικονομίδου, κάτοικος Θρακομακεδόνων οδός Μητροπόλεως 16. 
  • Παπαδάκου Ειρήνη, κάτοικος Αγίου Στεφάνου, τηλ. 6944660755 
  • Δασάρχης Πάρνηθας Ιωάννης Ζιάζιαρης, (Δασαρχείο) Λ. Θρακομακεδόνων 142, Αχαρναί 
  • Κεφάλα Σπυριδούλα, κάτοικος Φιλαδελφείας 87 (Δημαρχείο), Αχαρναί 
  • Αντιδήμαρχος Αχαρνών Παλιούρας Αντώνης, κάτοικος Φιλαδελφείας 87 (Δημαρχείο), Αχαρναί 
    Αθήνα, 04/04/2015, 
      Η εγκαλούσα, 
    Θεοδώρα Κυριακοπούλου